فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: البرز نخستین استانی است که تمام پروژه ها در سطح روستاها را تکمیل کرده است.

 فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: البرز نخستین استانی است که تمام پروژه ها در سطح روستاها را تکمیل کرده است.

 فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: البرز نخستین استانی است که تمام پروژه ها در سطح روستاها را تکمیل کرده است.
کد خبر: ۱۴۳۲۴
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار علیرضا حیدرنیا  فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در نشست خبری تشریح برنامه های بسیج استان البرز ، افزود: بسیج یادگار ماندگار امام راحل (ره) است که ۴۳ سال پیش به فرمان الهی و داهیانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه بسیج مستضعفین در ابتدا با هدف تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی و اکنون به تشکیل بسیج ده ها میلیونی می اندیشد، اظهار داشت: این بسیج به جایگاهی رسیده که اکنون مشکلات ناگشودنی زیادی را در داخل و خارج از کشور باز می کند.

 فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به آشوب های اخیر کشور گفت: فارغ از مبدا و منشا این آشوب ها  وقتی ناامنی در جامعه ای شکل بگیرد بر تمام شئون زندگی تاثیرگذار است و این میان  جوانان انقلابی کشور برای دفاع از مال و ناموس وامنیت اجتماعی کشور جانفشانی های زیادی کرده و بعضی مواقع مظلومانه به دست اوباش به شهادت می رسند.

سردار حیدرنیا افزود: بسیج تشکلی است که از حیث و شکل با هیچ نهاد مردمی قابل مقایسه نیست و نهادی است از مردم برای خدمتگزاری به خود مردم تشکیل شده است زیرا بسیج مولود مردم است و برای امنیت پایدار مردم در تمام شئون زندگی تاثیرگذار است.

 فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه چهل و سومین سالروز تشکیل بسیج سازندگی را از روز ۲۹ آبان ماه جاری آغاز خواهیم کرد که امسال با شعار «بسیج خدمتگزار ملت ایران» اجرا می شود، گفت: در این هفته هشت هزار برنامه در قالب ۶۴ سرفصل و عنوان برنامه در استان اجرا می شود.

وی برگزاری ۴۷۰ دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، تکریم و تجلیل از فرماندهان نمونه پایگاه های مقاومت بسیج، ارایه خدمات مشاوره ای حقوقی و روانشناسی و خانواده، کلاس های سبک زندگی و سواد رسانه را از دیگر این برنامه ها برشمرد.

 فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز برگزاری مسابقات فرهنگی هنری با موضوع دستاوردهای بسیج و انقلاب با تاکید مقام معظم رهبری با رویکرد جهاد تبیین را از دیگر برنامه های هفته بسیج برشمرد و اظهار داشت: یکی از ماموریت های اصلی و اولویت دار بسیج اجرای برنامه های محرومیت زدایی و خدمات رسانی توسط بسیج سازندگی می باشد که بسیج  البرز بهره برداری از ۳۳۱ پروژه را در این هفته در دستور کار خود دارد.

وی بهره برداری از پروژه های ورزشی، احداث خانه محروم، تعمیر و مرمت منازل محروم و لایروبی قنوات را از جمله برنامه های محرومیت زدایی بسیج سازندگی در روستاها و مناطق کم برخوردار استان برشمرد و گفت: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان ایجاد شده است.

 فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز یکی از برنامه های جدی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) استان را که در سطح کشور به عنوان برتر معرفی شده اجرای طرح آبرسانی به روستاها عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه سال های آینده موضوع تنش آبی داریم و جنوب غرب استان نیز با مشکل کم آبی مواجه هستیم که در همین راستا ۱۳ پروژه آبرسانی با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان تعریف شده است.

سردار حیدرنیا با بیان اینکه البرز در اجرای پروژه های آبرسانی رتبه اول کشور را کسب کرده ایم، تصریح کرد: البرز نخستین استانی است که تمام پروژه ها در سطح روستاها را تکمیل کرده است.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی استان البرز از سال گذشته اجرای طرح آسفالت معابر حاشیه شهرها و معابر روستایی که مغفول مانده بود را آغاز کرده که در این مدت ۱۶۰ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان آسفالت ریزی شده است.

فرمانده سپاه استان البرز یکی دیگر از برنامه ها در هفته بسیج را توزیع ۱۱۰ سری جهیزیه با همکاری کمیته امداد استان دانست و گفت: این رزمایش در نخستین روز از هفته بسیج در روز ۲۹ آبان ماه برگزار می شود ضمن اینکه در همین روز رزمایش استانی جهادگران فاطمی با حضور بیش از ۱۰۰ گروه جهادی تخصصی و عمومی و ۱۵۰۰ جهادگر برگزار می شود.

وی به راه اندازی کارگاه های اشتغالزایی و کارآفرینی توسط بسیج سازندگی اشاره کردو افزود: در این هفته ۶۶ کارگاه در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار استان راه اندازی خواهد شد.

سردار حیدرنیا برگزاری لیگ میز خدمت در سطح محلات با محوریت بسیج را از دیگر برنامه های نخستین روز از هفته بسیج برشمرد و تصریح کرد: یکی از گلایه های مردم استان این است که با مراجعه به ادارات و سازمان ها پاسخ مناسبی دریافت نمی کنند و دچار بروکراسی اداری می شوند که وقت زیادی از مراجعین تلف می کند.

وی به برگزاری دوره های توانمندسازی برای ۴۰۰ نفر از معلمان استان اشاره کرد و گفت: در بسیج و نوآوری و جهاد علمی کارهای خوبی انجام شده است که این دوره ها نیز در همین راستا برگزار می شود.

فرمانده سپاه استان البرز برگزاری نمایشگاه استانی استارتاپی ایده تا ثروت را از دیگر این برنامه ها دانست و افزود: سال گذشته حدود ۱۸ میلیارد تومان فروش ایده داشتیم ضمن اینکه برگزاری کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی در تمام موضوعات نیز برگزار می شود.

سردار حیدرنیا یکی از برنامه های در حال اجرا را برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت برای دانش آموزان و دانشجویان دانست و اظهار داشت: در اجرای این اردوها دانش آموزان و دانشجویان برای دریافت پاسخ به شبهاتی که توسط دشمنان برای آنان ایجاد شده به مراکز علمی، پژوهشی و فناوری اعزام می شوند.

وی گفت: تاکنون ۲۵۰ مرحله اعزام به تعداد ۱۰ هزار نفر دانش آموز و دانشجو انجام شده که در هفته بسیج نیز این اردوها با شدت بیشتری انجام خواهد شد.

 فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز به برگزاری لیگ های علمی پایا برای دانش آموزان مستعد اشاره کرد و افزود: همچنین در این هفته سه مرکز مشاوره در کرج، نظرآباد و ساوجبلاغ گشایش می یابد ضمن اینکه ۱۸۵ مراسم گلباران مزار شهدا نیز برگزار خواهد شد و اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزی به مناطق جنوب غرب کشور نیز آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در نخستین کاروان ۲۰۰ نفر از دانش آموزان اعزام می شوند، ادامه داد: در روز جمعه چهارم آذرماه نیز تمام بسیجیان در مصلاهای نماز جمعه سراسر استان حضور خواهند یافت و سخنرانان پیش از خطبه های نماز جمعه نیز فرماندهان نواحی و رده های سپاه هستند.

 فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز به حضور سه هزار نفر از مربیان حلقه های صالحین در قالب ۳۰۰ حلقه در مصلاهای نماز جمعه اشاره و اضافه کرد: در روز جمعه همایش پیاده روی خانوادگی نیز برگزار خواهد شد که اهدای ۱۱۰ دوچرخه از جوایز این همایش می باشد ضمن اینکه جشن ازدواج ۱۱۰ زوج جوان نیز در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج در راستای رزمایش جهاد امیدآفرینی برگزار خواهد شد.

سردار حیدرنیا گفت: همزمان با روز بسیج مستضعفین در روز پنجم آذرماه همایش بزرگ اقتدار بسیحیان با عنوان شکوه مقاومت با حضور تمام بسیجیان استان و با سخنرانی یک مسوول کشوری برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری ۱۲ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج نیز اشاره کرد و افزود: نمایشگاه متمرکز در پارک چمران کرج به مدت ۱۰ روز با معرفی و نمایش دستاوردهای حوزه اقتصاد مقاومتی برگزار می شود ضمن اینکه جشن های خیابانی در سطح پارک های مهم و بزرگ استان و به خصوص کرج انجام می شود.

فرمانده سپاه استان البرز در ادامه به برگزاری جشنواره البرز قوی که از هفتم آبان ماه  جاری آغاز شده و تا روز ۲۱ آذرماه ادامه خواهد داشت، اشاره کرد و گفت: با برگزاری این جشنواره در صدد هستیم که فضای استان البرز را به خصوص در این روزها که ذهن جوانان درگیر اغتشاش و درگیری شده را خارج کنیم و برنامه های تفریحی، علمی و فرهنگی متنوعی در قالب این جشنواره در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه این حشنواره در چهار سطح شامل جشنواره های فرهنگی، هنری، ورزشی و رسانه ای، رویداد علمی اقتصادی، لیگ خدمت رسانی مدیران و رزمایش جهاد امیدآفرینی در حال برگزاری است، افزود: در این هفته سامانه ای برای دریافت نظرات مردمی در خصوص عملکرد مدیران کل و کارمندان راه اندازی می شود که هوشمندسازی پاسخگویی ادارات نسبت به مردم رضایتمندی زیادی در بین مردم ایجاد می کند.

وی سیاستگزاری حمایتی از اصناف و اقشار متضرر به خصوص در این ایام اغتشاش به خصوص در حوزه مالیاتی و اجاره را از جمله اهداف لیگ میز خدمت مدیران دانست و اظهار داشت: در این هفته نمایشگاه های تنظیم بازار و اقلام برگزار خواهد شد.

سردار حیدرنیا گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اغتشاشات اخیر فرمودند «جنگ، جنگ ترکیبی است که دشمن مشخصی ندارد» که در این جنگ هرآنچه که دشمن از دستش برآید وارد صحنه می کند تا ضربه ای به کشور وارد کند که در این عرصه ۱۰۰ درصد شکست خواهد خورد.

وی افزود: در جریان این اغتشاشات لطمات و صدماتی دشمن به کشور وارد می کند که ایجاد ناامنی به تمام اقشار و سطوح ضربه وارد می کند و وقتی ناامنی ایجاد می شود کسب و کار رونق ندارد.

سردار حیدرنیا اظهار داشت: مشکلاتی  از جمله معیشتی و اقتصادی  داریم  اما آیا  کسی که معترض به وضعیت اقتصادی است باید به اصناف آسیب وارد کند؟

فرمانده سپاه استان البرز به شهادت بسیجی کرجی شهید سید روح الله عجمیان توسط اغتشاشگران اشاره کرد گفت: برای دفاع از امنیت پایدار مردم  این بسیجی وارد میدان شد که به دست اراذل و اوباش به شهادت رسید و اوج مظلومیت نیروهای بسیج است.

سردار حیدرنیا تصریح کرد: این بسیجی را وحشیانه به شهادت رساندند که تمام اصحاب رسانه وظیفه دارند در راستای جهاد تبیین واقعیت رشادت بسیجیان را بیان کنند.

سردار حیدرنیا با بیان اینکه دیگر اغتشاشات برای مطالبات اجتماعی نیست بلکه دشمن و اشرار وارد شده اند و برخی از بچه های ما نمی دانند و به کف خیابان می آیند و دشمن سواستفاده زیادی می کند، اظهار داشت: اکنون صف اغتشاشات جدا شده و این روزها به دنبال اغتشاش در بازار هستند ولی کور خوانده اند و باید با همدلی اول امنیت را برقرار کرده و بعد آسیب شناسی و مطالبه گری کنیم.

ارسال نظر
captcha